W zależności od rodzaju prowadzonej działalności możemy mieć w swoim lokalu lodówki, zamrażarki i witryny chłodnicze, które nie tylko pozwolą nam zachować świeżość przygotowanych potraw, ale może się także pochwalić naszym kucharskim talentem. Przygotowanie i ugotowanie danej potrawy to jedno, ale czasami równie ważne jest jej wyeksponowanie, co sprawi, że jej apetyczny wygląd skłoni kogoś do dokonania zakupu, a przeszklone witryny chłodnicze są idealnym rozwiązaniem do lokali gastronomicznych, cukierni czy nawet miejsc, w których tylko i wyłącznie możemy zakupić lody lub np. sałatki.
Prawda jest taka, że jeżeli nie chodzimy zbyt często do cukierni na kawę i jakieś ciastko czy ciasto lub na obiad do restauracji czy na jakąś sałatkę to nie wiemy po samej nazwie w menu, jak coś dokładnie wygląda nawet, jeżeli jest gdzieś napisany skład, bo jednak niewiele nam to mówi. W tym właśnie momencie witryny chłodnicze są doskonałym rozwiązaniem bo pozwalają nam pochwalić się naszym kunsztem kulinarnym, ale też potencjalny klient, gdy zapyta o dane ciasto czy sałatkę to zobaczy je lub możemy mu powiedzieć, w której witrynie chłodniczej w naszym lokalu się znajduje i można je stamtąd zabrać. Dlatego właśnie witryny chłodnicze to coraz bardziej popularny i efektowny sposób na wystawienie swoich produktów, które też mogą zostać w nich na dłużej bez obawy o to, że ulegną zepsuciu.
Oferta producentów takiego sprzętu jest bardzo szeroka i każdy zainteresowany ma w czym wybrać, dlatego też tylko od tych, którym witryny chłodnicze są potrzebne zależy, jaki dokładnie model wybierze i w jakim kolorze czy z jakiego wykonane będą materiału. Bardzo ważne i chyba najważniejszą ich cecha jest to, że wszystkie ich boki czy ścianki są przeszklone, co tylko podnosi atrakcyjność umieszczonych w nich produktów, jak również zwiększa możliwości ich sprzedaży. O tyle jest to ważne, że witryny chłodnicze nie należą też do najtańszego sprzętu, bo ich zakup tzn., jednej sztuki to koszt rzędu kilku tysięcy złotych, a takich urządzeń tego typu w lokalach gastronomicznych czy cukierniczych jest co najmniej kilka i nie wszystkie muszą być w głównej części lokalu, gdzie mogą je widzieć klienci.
Wiadomo, że takie lokale to część główna dla klientów, ale także ta dla pracowników, gdzie oni je przygotowują, ale też zaplecze, gdzie właśnie w chłodniach muszą być trzymane przygotowane już produkty czy potrawy, a tylko wybrana z nich część trafia do witryn chłodniczych umieszczonych na głównej sali, gdzie widzą i mogą je kupić klienci.