Jak przygotować projekt logo na zawieszkę do samochodu?

Niewielka zawieszka zapachowa może stać się czymś więcej niż tylko praktycznym dodatkiem do samochodu. Dobry projekt może sprawić, że ten gadżet przemieni się w wyjątkowy nośnik reklamy. Jak przygotować logo, by możliwie jak najlepiej wykorzystać potencjał takiej ozdoby?

Dobre logo to podstawa

Projektowanie symbolu, z którym ma być kojarzone dane przedsiębiorstwo najlepiej powierzyć specjaliście. Dlaczego? Bo wbrew pozorom przygotowanie takiego znaku graficznego nie jest zadaniem prostym. Dobre logo powinno być czytelne i oryginalne, zapadające w pamięć, a jednocześnie związane z działalnością firmy. Ważne są też kwestie techniczne, o których należy pamiętać w trakcie przekazywania swego projektu zawieszki. Najlepiej, gdy będzie on zapisany w formie pliku pdf lub Adobe Illustrator. Cóż jednak mają zrobić te osoby, które chcą przygotować własne logo, choć nie znają się na grafice wektorowej i rastrowej? Takim osobom z pomocą przychodzą graficy współpracujący z producentami gadżetów reklamowych. Wystarczy im przekazać szkic, a oni przeniosą go do komputera, nadając mu jednocześnie taką formę, która pozwoli na zachowanie możliwie jak najlepszej jakości wydruku. I tu pojawiają się ważne wymogi, którym trzeba sprostać. W przypadku sitodruku nie ma problemów z cieniowaniem, zatem i przygotowanie grafiki jest dość proste. Jeśli jednak w logo pojawia się zdjęcie lub przejście tonalne, niezbędne staje się wykorzystanie techniki CMYK. Polega ona na nakładaniu wyznaczonych warstw farby metodą rastrową, a jej nazwa pochodzi od zestawienia pierwszych liter angielskich czterech podstawowych kolorów farb drukarskich: cyan, magenta, yellow i key colour. Ta ostatnia barwa to nic innego, jak kolor główny, czyli czarny.

Kształt zawieszki

By zawieszka reklamowa skuteczniej przyciągała uwagę potencjalnych klientów, należy jej nadać odpowiednią formę. Pomagają w tym wykrojniki, dzięki których zapachy samochodowe mogą przybrać formę koła, serduszka lub autka. W ofercie doświadczonych producentów tego typu gadżetów reklamowych wybór kształtów jest ogromny. Przykładem może być tu firma aroma4car, w ofercie której znalazło się już blisko 250 ciekawych wzorów. Tak szeroki asortyment sprawia, że każdy przedsiębiorca znajdzie taki krój, który będzie doskonale nawiązywać do prowadzonej przez niego działalności.

Kolor, który przyciągnie uwagę

Czytelny i ciekawy znak graficzny wymaga odpowiedniego tła. Żywy kolor, który przyciągnie uwagę odbiorcy jest zatem kolejną ważną kwestią, o którą warto zadbać na etapie projektowania. Warto tu pamiętać nie tylko o estetyce, ale i o wpływie poszczególnych barw na ludzką psychikę. Przykładowo: czerwień kojarzy się z emocjami i szybkimi reakcjami, żółty – z energią i radością, a zielony – z naturą, harmonią oraz wzrostem.

Na jaki aromat warto postawić?

Wybór zapachu warto dopasować do celów, jakie zamierzamy osiągnąć za pomocą gadżetu reklamowego. Mięta wspiera wysiłek umysłowy, cynamon poprawia pamięć i koncentrację, z kolei kwiatowe aromaty pomagają się skutecznie zrelaksować. Każdy z tych zapachów może wywołać wiele ciekawych skojarzeń oraz wspomnień, warto zatem zadbać, by logo firmy kojarzyło się z możliwie jak najbardziej przyjemną wonią.